Slevy a výhody pro rodiny s dětmi
Už máte svůj Rodinný pas?
Family
Nejčastější dotazy

Pro zájemce o kartu Rodinný pas

 

Je registrace do projektu finančně zpoplatněná?

Registrace je ZDARMA a veškeré náklady s vystavením karet a tiskovin jsou hrazeny krajem.

 

Kdo může být držitelem karty Rodinný pas?

Držiteli jsou dospělé osoby (rodiče, rodič samoživitel, partneři s dětmi nebo osoby mající dítě v péči). Při uplatnění slevy musí být přítomen vždy alespoň jeden držitel karty (dospělá osoba) s platnou kartou Rodinný pas. V opačném případě není poskytovatel povinen slevu poskytnout.

 

Musí mít registrovaná rodina uvedeny dva rodiče?

Nemusí. Registrovat se jako rodina mohou i nesezdaní partneři, samoživitelé, osoby mající dítě v péči apod. Zaregistrují-li se dva rodiče (partneři), rodina obdrží dvě karty Rodinný pas. Zaregistruje-li se pouze jeden rodič, obdrží rodina jednu kartu Rodinný pas.

 

Mohou se do projektu zaregistrovat i prarodiče?

Bohužel toto není možné. Projekt je určen pro rodiny s dětmi do 18 let, tedy rodičům a jejich dětem do 18 let. Držiteli karty mohou být pouze rodiče, nikoli prarodiče.

 

Může se zaregistrovat i rodina z jiného kraje?

Ano, ale! Rodinné pasy jsou aktivitou Jihomoravského kraje, Kraje Vysočina, Olomouckého, Pardubického, Královéhradeckého, Ústeckého, Moravskoslezského, Jihočeského a Středočeského kraje. Registrovat se tedy mohou pouze rodiny s trvalým bydlištěm v daných krajích. Karta Rodinný pas pak platí ve všech zapojených krajích.

 

Jak staré děti mohou být uvedeny na kartě?

Na kartě se uvádí pouze rok narození dítěte, resp. jeho koncové dvojčíslí. Projekt je určen pro děti do 18 let. Na kartě mohou být uvedeny všechny děti v rodině do věku 18 let, včetně.

 

Co máme vyplnit při registraci do kolonky jméno rodiny?

Pokud mají všichni členové rodiny stejná příjmení, uvede se toto jméno ve správném tvaru i do jména rodiny, např. Jana Nováková a Daniel Novák – rodina Novákova, Eva Svobodová a Petr Svoboda – rodina Svobodova. Pokud se vyskytují v rodině (u rodičů - partnerů) dvě různá příjmení, uvedou se obě příjmení se spojkou "a", tzn. rodina Novákova a Svobodova.

 

Je pro registraci nutný e-mail?

E-mail není k registraci nutný! Ale pokud jej uvedete, obdržíte potvrzení o registraci. Na uvedený e-mail Vám budou také zasílány tzv. „Čendovinky“ a další aktuality z projektu.

 

Jak dlouho trvá dodání karty?

Výroba a dodání karet trvá 4 až 6 týdnů od registrace. Pokud karta nedorazí do 6 týdnů na adresu uvedenou při registraci, kontaktujte nás prosím na usti@rodinnepasy.cz.

 

 

Pro držitele karty Rodinný pas

 

Jak uvést na kartu jméno držitele?

Na zadní straně karty je místo pro vyplnění jména držitele (dospělá osoba, rodič, partner, osoba mající dítě v péči), vyplňte jej hůlkovým písmem a podepište jej.

 

Jak zjistím, kde mohu uplatnit slevy?

Na webových stránkách www.rodinnepasy.cz v sekci Najděte si svojí slevu. Každý poskytovatel je označen samolepkou s logem Rodinné pasy.

 

Jak uplatnit slevy?

U volnočasových aktivit musí být při uplatnění slevy přítomen držitel karty s alespoň jedním dítětem uvedeným na kartě, např. při uplatnění rodinného vstupného. Při běžných spotřebních nákupech stačí pouze držitel karty.

 

Jak dlouhá je platnost vydávaných karet?

Karty Rodinný pas mají platnost do 18 let věku nejmladšího dítěte uvedeného na kartě.

 

Co dělat, když mi končí platnost karty Rodinný pas?

Pokud i nadále splňujete základní podmínky pro zapojení do projektu Rodinný pas, napište nám na e-mail usti@rodinnepasy.cz. Kartu/karty Vám necháme vyrobit nové.

 

Co dělat při změně údajů?

Pokud u Vás nastane jakákoli změna (např. bydliště, rodinného stavu nebo počtu členů v rodině), dejte nám to, prosím, vědět na e-mail usti@rodinnepasy.cz.  Znovu se neregistrujte, záznam by mohl být smazán. 

 

Co dělat při rozvodu/rozchodu partnerů?

Standardně se rozvod rodičů řeší tak, že jeden rodič si nechá stávající registraci, odebere se karta ex partnera. A druhý rodič se nově zaregistruje. V takovém případě se nejedná o duplicitní záznamy.

 

Co dělat při ztrátě/odcizení/zničení karty?

Napište nám na e-mail usti@rodinnepasy.cz. Kartu/karty Vám necháme vyrobit nové.

 

Čendovinky – jak na zrušení zasílání elektronických zpráv?

V případě, že již nechcete dostávat Čendovinky (e-mailové zprávy), stačí, když v Čendovinkách kliknete na odkaz "Pro zrušení zasílání obchodních sdělení klikněte zde." 

© 2024 Rodinné pasy